logo
ХЕРСОНСЬКИЙ
РЕГІОНАЛЬНИЙ ЦЕНТР
ОЦІНЮВАННЯ ЯКОСТІ ОСВІТИ
УЦОЯО на допомогу вчительству підготував інструмент діагностування успішності учнівства 4-х класів
28.11.2024

Фахівці Українського центру оцінювання якості освіти на основі оприлюднених тестових матеріалів першого циклу загальнодержавного зовнішнього моніторингу якості початкової освіти (ЗЗМЯПО), проведеного 2018 року, розробили інструмент, який може стати в пригоді вчительству початкової школи для діагностування читацької та математичної компетентностей учнівства 4-х класів (далі – інструмент).

Інструмент передусім призначений для вчителів і вчительок початкової школи, які мають на меті не лише оцінити рівень сформованості двох ключових компетентностей свого учнівства, але й використовувати отримані дані для аналізу освітніх втрат, корегування навчальних планів, а також для більш точного добору завдань, що відповідають потребам свого учнівства. Водночас зауважимо, що цим інструментом може скористатися й учительство, яке викладає математику або предмети / курси мовно-літературної освітньої галузі в 5-х класах.

Пропонований інструмент покаже не просто загальну «картину» успішності учнівства в галузі математики чи читання, а й сприятиме кращому баченню того, де дітям особливо важко, які теми потребують більшої уваги. Це можливість вчасно виявити освітні втрати й ужити ефективних заходів для їх надолуження, допомогти кожному учневі й кожній учениці відчути впевненість у своїх силах.

Скористатися Інструментом просто: перейдіть за покликанням та покроково виконуйте інструкції, наведені там.

Також принагідно нагадаємо, що свого часу фахівці Українського центру також підготували методичні рекомендації для вчительства початкової школи з математики та читання. Звернення до цих матеріалів буде корисним після використання пропонованого інструменту.

Насамкінець зауважимо, що ЗЗМЯПО – це єдине загальнонаціональне дослідження якості початкової освіти, яке завдяки чіткій методології та якісним інструментам надає об’єктивні дані про стан сформованості ключових компетентностей учнівства: читацької, математичної та, віднедавна, природничо-наукової.

Навесні 2024 року, попри всі труднощі, зумовлені повномасштабним вторгненням, у понад 400 закладах освіти було проведено основний етап третього циклу ЗЗМЯПО (попередні цикли відбулися у 2018 і 2021 роках). Нині фахівці Українського центру готують звіт за його результатами, який буде оприлюднено на початку 2025 року. Особливо значущими ці результати будуть передусім з огляду на те, що вони покажуть динаміку успішності нашого учнівства на рівні початкової ланки освіти в динаміці – між 2018, 2021 та 2024 роками. Це дасть змогу побачити, як криза, яку переживає наша освіта спочатку через пандемію COVID-19, а потім – через війну, вплинула на навчальні досягнення дітей. На жаль, ці результати не зможуть показати головного, заради чого свого часу й було розроблено ЗЗМЯПО, а саме того, як вплинула на якість початкової освіти реформа НУШ.

Детальніше про особливості ЗЗМЯПО та результати двох проведених циклів можна ознайомитися на сторінці дослідження.

Принагідно хочемо висловити щиру подяку українському вчительству, яке в ці надскладні часи робить усе можливе для забезпечення безперервності навчання. Ваша невтомна праця і стійкість допомагають нашим дітям отримувати якісну освіту, і ми сподіваємося, що цей інструмент стане вашим помічником на шляху досягнення цілей освіти.

повернутися до переліку новин
К сожалению ваше время вышло